Aktualności

“Tydzień z Internetem 2013″ czas zacząć!

Jakie dźwięki można wydobyć ze szklanek z wodą? Gdzie znaleźć internetową mapę nieba? Jakie rozwiązania technologiczne sprawiają, że w Internecie można surfować nawet w… rękawicach bokserskich? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, poznają już za kilka dni mieszkańcy całej Polski, którzy wezmą udział w ogólnoeuropejskiej kampanii „Tydzień z Internetem 2013”. Dzięki niej przekonają się, jakie możliwości dają nowoczesne technologie, co można znaleźć w Internecie i dlaczego warto z niego korzystać.

„Tydzień z Internetem” odbędzie się w dniach 18-24 marca. W jego poprzednich dwóch edycjach wzięło udział ponad 250 tysięcy osób z kilkudziesięciu krajów (w tym 15 tysięcy w Polsce). Akcję, koordynowaną przez sieć organizacji Telecentre-Europe, aktywnie wspiera Neelie Kroes, Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej i Komisarz Unii Europejskiej ds. Agendy Cyfrowej.

Polska edycja kampanii „Tydzień z Internetem” została objęta Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. 

Koordynatorami polskiej edycji „Tygodnia z Internetem” są: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo (FPMiINR) i Stowarzyszenie Miasta w Internecie (SMWI).  Europejskimi partnerami kampanii są natomiast firmy UPC i Microsoft, które wspierają jej realizację także w Polsce.

Podczas „Tygodnia z Internetem” mieszkańcy całej Polski będą mogli wziąć udział w spotkaniach zachęcających do odkrywania możliwości Internetu. Spotkania odbędą się w ponad 400 miejscach – w bibliotekach, szkołach, domach kultury, pracowniach komputerowych, a także w innych instytucjach posiadających komputery z dostępem do Internetu. Zorganizują je także stowarzyszenia oraz wolontariusze – „Latarnicy Polski Cyfrowej”. (Wykaz instytucji, organizacji, a także „Latarników”, którzy zorganizują spotkania, jest dostępny na stronie www.biblioteki.org/pl/tydzien_z_internetem_2013 organizatorzy cały czas mogą zgłaszać swój udział w kampanii).

Spotkania będą okazją do dobrej zabawy, integracji i poznawania możliwości Internetu. Zostaną zorganizowane w oparciu o scenariusze przygotowane przez koordynatorów kampanii, a w ich przeprowadzeniu pomogą wolontariusze Orange Polska i ZHP.

Uczestnicy spotkań zarejestrują swój udział w kampanii na stronie www.biblioteki.org (będzie tu dostępny licznik – dzięki temu będzie wiadomo, ile osób wzięło udział w akcji). Czeka na nich także konkurs „Odkrycia – Przeżycia”. Wystarczy między 25 marca a 15 kwietnia w formularzu na stronie www.biblioteki.org dokończyć trzy zdania: Najbardziej zaskoczyło mnie…, Teraz już wiem, że…, Internet to dla mnie… W konkursie będą mogły wziąć udział także instytucje, które zorganizują w czasie kampanii spotkania – ich zadaniem będzie przygotowanie fotoreportażu o uczestniczących w nich ludziach. Do wygrania aparaty cyfrowe, akcesoria komputerowe, oprogramowanie i inne nagrody, przekazane przez Microsoft, Orange Polska oraz UPC Polska.

Kampanię „Tydzień z Internetem 2013” wspiera Lider Cyfryzacji w Polsce – Włodzimierz Marciński.

Partnerzy kampanii

  1. Centrum Edukacji Obywatelskiej – działania informacyjne skierowane do szkół
  2. Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL – działania informacyjne skierowane do społeczności lokalnych
  3. Federacja Inicjatyw Oświatowych – działania informacyjne skierowane do szkół
  4. Forum Kraków – działania informacyjne skierowane do domów kultury
  5. Laboratorium EE – współpraca merytoryczna przy scenariuszu „Zagrajmy
    w eksperymenty” oraz opracowanie wirtualnego „magazynu” eksperymentów umożliwiającego ich porównanie i ocenę
  6. Microsoft – działania informacyjne skierowane do e-centrów,  przekazanie nagród
    w konkursie towarzyszącym kampanii
  7. Orange Polska i Fundacja Orange – działania informacyjne skierowane do bibliotek
    i Pracowni Orange, zaangażowanie pracowników Orange jako wolontariuszy, ufundowanie nagród w konkursie towarzyszącym kampanii
  8. UPC Polska – działania informacyjne skierowane do Pracowni UPC i partnerów lokalnych, ufundowanie nagród w konkursie towarzyszącym kampanii
  9. Związek Harcerstwa Polskiego – zaangażowanie harcerzy jako wolontariuszy

Kontakt:

Jolanta Jeżowska – koordynatorka kampanii, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, e-mail: jolanta.jezowska@frsi.org.pl, tel. 22 579 14 47

Małgorzata Dąbrowska – specjalistka ds. komunikacji, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, e-mail: malgorzata.dabrowska@frsi.org.pl, tel. 022 579 14 51, kom. 722 002 316

Monika Boruch – Stowarzyszenie Miasta w Internecie, e-mail: m.boruch@mwi.pl, kom. 519 521 465

Michał Golemo – Stowarzyszenie Miasta w Internecie, e-mail: m.golemo@mwi.pl, kom. 502 358 454