Tydzień z Internetem i pomysłami na ciekawą pracę
24 marca, rusza ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z Internetem”. Cel tegorocznej akcji to pokazanie, jak nowe technologie mogą pomóc w znalezieniu pracy lub zaplanowaniu przyszłości zawodowej
Przekona się o tym każdy, kto weźmie udział w spotkaniu zorganizowanym przez biblioteki, szkoły, domy kultury czy pracownie komputerowe uczestniczące w tej inicjatywie.
„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska akcja koordynowana przez organizację pozarządową Telecentre Europe, wspierana przez Neelie Kroes, Wiceprzewodniczącą Komisji Europejskiej i Komisarz Unii ds. Agendy Cyfrowej. Kampania odbędzie się po raz czwarty. Celem tegorocznej edycji jest pokazanie, jak Internet i znajomość nowych technologii pomagają w poszukiwaniu pracy. Akcja wpisuje się tym samym w inicjatywę Komisji Europejskiej „e-Skills for jobs 2014”, służącą zwiększaniu umiejętności cyfrowych potrzebnych we współczesnej gospodarce.
W Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), prowadząca m.in. ogólnopolski Program Rozwoju Bibliotek.
Podobnie jak w latach ubiegłych, w kampanię „Tydzień z Internetem” może włączyć się każda instytucja posiadająca komputery z dostępem do Internetu: biblioteka publiczna, szkoła, dom kultury, pracownia komputerowa, organizacja pozarządowa, etc. Wystarczy zarejestrować udział na portalu www.biblioteki.org i w czasie kampanii (24-30 marca 2014) zorganizować spotkanie w oparciu o wybrany scenariusz.
Wszelkie szczegółowe informacje znajdują się na oficjalnej stronie kampanii Tydzień z Internetem 2014.
PARTNERZY KAMPANII
- Centrum Edukacji Obywatelskiej – działania informacyjne skierowane do szkół
- Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL – działania informacyjne skierowane do społeczności lokalnych
- Federacja Inicjatyw Oświatowych – działania informacyjne skierowane do szkół
- Fundacja Aktywizacja – z myślą o współpracujących z nią e-centrach przygotowała jednodniowy warsztat o tym, jak korzystać z komputera w poszukiwaniu pracy oraz scenariusz „Usiądź na moim miejscu”, uświadamiający pracodawcom, jakie bariery w korzystaniu z nowoczesnych technologii muszą przełamywać osoby niepełnosprawne.
- Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych – przygotowanie scenariusza „Zagraj w przyszłość” we współpracy z FRSI i Microsoft
- Orange Polska i Fundacja Orange – przygotowanie scenariusza „Pole do popisu”, ufundowanie nagród w konkursie
- Microsoft – działania informacyjne skierowane do e-centrów, współpraca merytoryczna przy scenariuszu „Zagraj w przyszłość”, wsparcie organizacyjne
- UPC Polska – działania informacyjne skierowane do Pracowni UPC i partnerów lokalnych, ufundowanie nagród w konkursie