Aktualności

Tydzień z Internetem i pomysłami na ciekawą pracę

24 marca, rusza ogólnoeuropejska kampania „Tydzień z Internetem”. Cel tegorocznej akcji to pokazanie, jak nowe technologie mogą pomóc w znalezieniu pracy lub zaplanowaniu przyszłości zawodowej

Przekona się o tym każdy, kto weźmie udział w spotkaniu zorganizowanym przez biblioteki, szkoły, domy kultury czy pracownie komputerowe uczestniczące w tej inicjatywie.

„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska akcja koordynowana przez organizację pozarządową Telecentre Europe, wspierana przez Neelie Kroes, Wiceprzewodniczącą Komisji Europejskiej i Komisarz Unii ds. Agendy Cyfrowej. Kampania odbędzie się po raz czwarty. Celem tegorocznej edycji jest pokazanie, jak Internet i znajomość nowych technologii pomagają w poszukiwaniu pracy. Akcja wpisuje się tym samym w inicjatywę Komisji Europejskiej „e-Skills for jobs 2014”, służącą zwiększaniu umiejętności cyfrowych potrzebnych we współczesnej gospodarce.

W Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), prowadząca m.in. ogólnopolski Program Rozwoju Bibliotek.

Podobnie jak w latach ubiegłych, w kampanię „Tydzień z Internetem” może włączyć się każda instytucja posiadająca komputery z dostępem do Internetu: biblioteka publiczna, szkoła, dom kultury, pracownia komputerowa, organizacja pozarządowa, etc. Wystarczy zarejestrować udział na portalu www.biblioteki.org i w czasie kampanii (24-30 marca 2014) zorganizować spotkanie w oparciu o wybrany scenariusz.

Wszelkie szczegółowe informacje znajdują się na oficjalnej stronie kampanii Tydzień z Internetem 2014.

 

 PARTNERZY KAMPANII

 

  1. Centrum Edukacji Obywatelskiej – działania informacyjne skierowane do szkół
  2. Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL – działania informacyjne skierowane do społeczności lokalnych
  3. Federacja Inicjatyw Oświatowych – działania informacyjne skierowane do szkół
  4. Fundacja Aktywizacja – z myślą o współpracujących z nią e-centrach przygotowała jednodniowy warsztat o tym, jak korzystać z komputera w poszukiwaniu pracy oraz scenariusz „Usiądź na moim miejscu”, uświadamiający pracodawcom, jakie bariery w korzystaniu z nowoczesnych technologii muszą przełamywać osoby niepełnosprawne.
  5. Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych – przygotowanie scenariusza „Zagraj w przyszłość” we współpracy z FRSI i Microsoft
  6. Orange Polska i Fundacja Orange – przygotowanie scenariusza „Pole do popisu”, ufundowanie nagród w konkursie
  7. Microsoft – działania informacyjne skierowane do e-centrów, współpraca merytoryczna przy scenariuszu „Zagraj w przyszłość”, wsparcie organizacyjne
  8. UPC Polska – działania informacyjne skierowane do Pracowni UPC i partnerów lokalnych, ufundowanie nagród w konkursie